– Vi har opprettholdt fleksible regler for bestilling og avbestilling for å gjøre det enkelt og trygt for våre gjester når de gjør en reservasjon eller behøver å avbestille et opphold, sier Tom Flanagan Karttunen, Area Senior Vice President for Radisson Hotel Group i Nord-Europa.
– I tillegg har vi vist vår forpliktelse til innovasjon gjennom lanseringen av våre to konsepter Hybrid Rooms og Hybrid Meetings. Konseptene var allerede under utvikling og utrullingen ble akselerert for å møte våre gjesters og kunders nye behov. Nå kan arrangører tilby møtedeltagerne å delta virtuelt og benytte hybridformater som muliggjør små, lokale sammenkomster, samtidig som deltagerne kan kringkaste møtet til eksterne deltakere i andre deler av verden, sier Karttunen.
Nye løsninger
Radisson Hotel Groups Hybrid Meetings konsept kombinerer det beste ved å møtes personlig, med virtuelle møter. Dette gjøres ved å tilby et pålitelig bilde-, lyd- og videokonferansesystem, med doble skjermer, trådløs presentasjonsklikker, høyhastighets internettforbindelse og mye mer.
De har inngått et samarbeid med Zoom, en aktør innen moderne videokommunikasjon for bedrifter. Sammen gir de en optimal og problemfri opplevelse når kundene velger virtuelle løsninger, og hybridmøter og arrangementer. Med egne spesialister internt, vil kundene få hjelp med å levere en rekke ulike arrangementer, eksempelvis hybridmøter med deltagere fra ulike steder, til eventer som kringkastes. De interne ekspertene vil sørge for at arrangementene er effektive og engasjerende, med feilfri gjennomføring og uten problemer knyttet til lyd eller det visuelle.
På en sømløs måte, kombinerer Hybrid Rooms fasilitetene du finner i et toppmoderne kontor med komforten som finnes på et hotellrom. Dette skaper et produktivt, dedikert og stille arbeidsområde for forretningsreisende, fritidsgjester og lokale daggjester. Hybrid Rooms tilbyr enkel tilkobling til andre skjermer, videokonferansefasiliteter, trådløst aktivert tastatur, mus og høyttaler, utskriftstjenester, kontorfasiliteter, kaffe og te til deltagerne, tilgang til hotellets velværefasiliteter og mange andre fordeler.
Radisson Individuals
For kort tid siden lanserte Radisson Hotel Group et nytt varemerke, Radisson Individuals, som tilbyr individuelle hoteller og lokale hotellkjeder muligheten til å bli del av Radisson Hotel Group, dra nytte av konsernets internasjonale posisjon og samtidig beholde sin identitet og egenart.
Varemerket er rettet mot enkelthoteller som har sterkt fokus på service og som ønsker å forbli uavhengige, eller som vurderer å gå over til et av selskapets varemerker i fremtiden. Det appellerer også til lokale eller regionale hotellmerker som ønsker å utforske flere distribusjonskanaler eller co-branding-alternativer.
– Initiativet gir hotelleiere fleksibilitet, noe som vi vet er avgjørende for å igjen styrke reisebransjen. Hotelleierne kan dra nytte av å være del av Radissons globale varemerke og utforske nye distribusjonskanaler og inntektsmuligheter, samtidig som de drar nytte av å være del av en større helhet når det gjelder kostnadsstyring. Dette kan oppnås samtidig som det enkelte hotell beholder sin egenart og kontroll over sin kommersielle tilnærming, forteller han.
En rekke hoteller i Storbritannia og Asia har allerede blitt del av Radisson Individuals, og flere hoteller iblant annet Italia, Tyskland og Russland planlegger å bli med.