Arealspesifikasjon

1. etg: 280 kvm Butikk
2. etg: 464 kvm Kontor

Kort om eiendommen

Gudridflaten 4 er en attraktiv eiendom beliggende i Os. Eiendommen består av moderne butikklokaler og kontorarealer, ideelt for virksomheter som søker en strategisk plassering med gode fasiliteter.
Sentral plassering i Os, med enkel tilgang til hovedveier og offentlig transport. Kort avstand til Os sentrum og ca. 20-25 minutters kjøretur til Bergen. Eiendommen er utstyrt med moderne infrastruktur, inkludert høyhastighets internett, klimaanlegg og godt vedlikeholdte fellesområder. Tilbyr fleksible leiearealer som kan tilpasses ulike virksomhetsbehov, fra butikklokaler til kontorplasser. God synlighet fra hovedveier, noe som gir optimal eksponering for virksomheten. Enkel tilgang til offentlig transport og hovedveier, noe som gjør det lett for kunder og ansatte å nå eiendommen. Gudridflaten 4 er det perfekte valget for bedrifter som ønsker moderne fasiliteter, god tilgjengelighet og en strategisk beliggenhet i Os.

Beliggenhet

Eiendommen har en strategisk plassering i umiddelbar nærhet til Os sentrum og med en kjøretid på rundt 20-25 minutter til Bergen sentrum. Os har et aktivt næringslivsmiljø med flere nettverksgrupper og næringsforeninger. Dette gir gode muligheter for samarbeid, kunnskapsdeling og forretningsutvikling. Området er godt forbundet med hovedveier og offentlig transport, noe som gjør det enkelt for ansatte, kunder og samarbeidspartnere å nå virksomheten.

Innhold

Eiendommen har i dag ledig handelsareal på gateplan midt mellom Plantasjen og Jysk. I tillegg er det ledig, uinnredet kontorareal i 2. etg ved siden av Fylkestannlegen.
Butikklokale på gateplan BTA 280 m².
Kontorlokaler i 2. etg. BTA 484 m². Kontorarealet kan deles opp mellom 1-3 leietakere.

Bebyggelse

Gudridflaten 4 i Os, Bjørnafjorden kommune, ligger i et område som er preget av både bolig- og næringsbebyggelse. I nærheten finner du også butikker, kaféer og andre tjenester som er praktiske for både beboere og næringsdrivende. Dette inkluderer dagligvarebutikker, apotek og små lokale butikker.

Standard

Er du på utkikk etter det perfekte stedet for din virksomhet? Vi har nå tilgjengelige næringslokaler på Gudridflaten 4, Os, som er klare for innredning etter dine behov. Disse lokalene er ideelle for både butikk- og kontorvirksomhet, og tilbyr en fleksibel løsning for din bedrift. Lokalene kan tilpasses og innredes etter dine spesifikke behov, enten du trenger åpne kontorlandskap, separate kontorer, møterom eller butikkområder. Store vindusflater gir rikelig med naturlig lys, noe som skaper et lyst og trivelig arbeidsmiljø.

Oppvarming

Bergvarme.

Energimerking

Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. annonseringstidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen.

Adkomst

Med bil fra Bergen sentrum, kjør sørover på E39 mot Os. Følg E39 i omtrent 20-25 minutter til du når avkjørselen til Os. Ta avkjørselen og følg skilting mot Os sentrum. Fortsett på denne veien til du ser bygget på venstre hånd.
Med bil fra Bergen Lufthavn Flesland kjør mot E39 og sørover mot Os. Følg veibeskrivelsen som nevnt ovenfor.

Parkering

God tilgjengelighet til parkeringsplasser for både ansatte og besøkende.

Offentlig kommunikasjon

Ta buss nummer 600 fra Bergen busstasjon mot Osøyro. Gå av på Osøyro terminal. Buss stoppe rett over veien fra eiendommen. Det går buss ca. 10 hvert minutt.

Overtakelse

Lokalene kan overtas etter avtale.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.

Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.

Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.

Utleiers krav til sikkerhet

6 mnd leie og felleskost inklusive mva.

Fremleie

Fremleie kan tillates med utleiers godkjennelse.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Diverse

Bjørnafjorden kommune har flere pågående og planlagte utviklingsprosjekter som vil forbedre infrastrukturen og tiltrekke seg flere virksomheter. Dette kan gi ytterligere vekstmuligheter for bedrifter som etablerer seg nå.

Matrikkelinformasjon

Kommunenr: 4624
Gårdsnr: 54
Bruksnr: 727