Arealspesifikasjon
1. etg: 655 kvm Handel/forretning
2. etg: 300 kvm Kontor
2. etg: 354 kvm Kontor
3. etg: 654 kvm Kontor
4. etg: 530 kvm Kontor
Kort om eiendommen
De ledige lokalene ligger i det tidligere administrasjonsbygget til Bergensmeieriene. Eiendommen består av gateplan lokaler og kontorer i 2 – 4 etasje. God eksponering mot hovedvei, kort avstand og enkel tilkomst til begge bybane linjene. ÅDT på ca. 10 500.
Beliggenhet
Midt mellom bybanelinje 1 (stopp på Wergeland) og 2 (stopp på Mindemyre/Kristianborg) ligger Minde Allé 10, i det tidligere administrasjonsbygget til Bergensmeieriene. Eiendommen har god profilering mot Minde Allé og ligger perfekt ift. utviklingen som skal skje i dette området de kommende årene.
Innhold
Handelslokaler på gateplan må leies samlet. Handelslokalene kan tilpasses etter ønsker og behov forutsatt en lengre leiekontrakt. Kontorlokalene i 2. – 4. etasje kan leies i sin helhet eller kan deles mellom 2 eller flere leietakere. Hver etasje har to innganger. Disse lokalene kan kun leies ut 2025 og derfor vil lokalene bli leid ut «slik de er».
Standard
Kontorlokalene holder grei kontorstandard og deler av de ledige lokalene har vært renovert relativt nylig. Se bilder for å se standard på lokalene.
Adkomst
Enkel adkomst med bybane via både linje 1 og 2. Gode sykkelforbindelser med egen sykkelvei i Kanalveien, som også knytter til seg Fyllingsdalen gjennom ny sykkeltunnel. Eiendommen er lett tilgjengelig med bil fra enten Fjøsanger-/Kanalveien eller Inndalsveien.
Parkering
Det er mulig å leie parkering i tilknytning til lokalene.
Offentlig kommunikasjon
Meget god offentlig kommunikasjon til eiendommen med bybane linje 1 og 2. Gode bussforbindelser i Fjøsangerveien.
Overtakelse
Lokalene er ledige og kan overtas etter avtale.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Utleiers krav til sikkerhet
6 mnd leie og felleskost inklusiv mva.
Fremleie
Fremleie kan tillates med Utleiers godkjennelse.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 4601
Gårdsnr: 15
Bruksnr: 606