Kort om eiendommen

Bygget er ett av regionens nyeste og mest avanserte kontorbygg – beliggende midt på Nord-Jæren med god kommunikasjon og kort vei til «alt». Breem sertifisert og høy energiklasse.

Godt egnet for både flere- og enbrukere. Lokalene holder høy standard og står klare til å imøtekomme behovene til nye leietakere.

Beliggenhet

Sentral beliggenhet «midt på Nord-Jæren» og inntil Sola Flyplass

Innhold

Bygget har høykvalitets kontorløsninger i 2. og 3. etg.

1.etg består av kundeareal, kantine med proft kjøkken, møterom og auditorium, samt lager, mm.

Bygget kan deles inn til mindre/flere brukere.

Tilpasninger utføres etter Leietakers ønsker!

Sertifisert Breeam NOR Excellent.

Standard

Bygget har siden lansering fått betydelig omtalte i ulike fagforum for sine innovative kvaliteter- se blant annet:

Skanska – https://www.skanska.no/hva-vi-gjor/prosjekter/239130/Sola-Airport-Arena

Grønn Byggallianse – https://byggalliansen.no/kunnskapssenter/kunnskapssenter-prosjekter/breeam-sertifiserte-prosjekter/sola-airport-arena/

Brekke & Strand – https://brekkestrand.no/sola-airport-arena-bygg-a/

Sola Kommune – ttps://www.sola.kommune.no/_f/p1/i1cbf07a6-7d71-49b1-91fc-c5d222faaf82/byggeskikkprisen.pdf

Enova – https://vvsaktuelt.no/enova-stotte-til-innovative-energikonsept/

Bygg.no – https://byggeprosjekter.bygg.no/2018-rogaland/sola-airport-arena-bygg-a/2289707

Energimerking

Denne eiendom er energimerket med energikarakter – mørkegrønn A.

Parkering

God parkeringsdekning, samt bra sykkelparkering i området.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.

Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.

Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.

Ansvaret mellom partene foreslås regulert i tråd med etablert praksis i Meglerstandard utarbeidet av FFN.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Matrikkelinformasjon

Kommunenr: 1124
Gårdsnr: 33
Bruksnr: 893