Arealspesifikasjon
3. etg: 83 kvm Kontorlokaler
3. etg: 265 kvm Kontor
Kort om eiendommen
Kontoreiendom over tre etasjer med kombinasjon av butikk, servering, helserelatert virksomhet og kontor. Eiendommen ligger sentralt plassert i Åsane med enkel tilkomst med bil og kollektiv transport. Eiendommen har personheis. Gode parkeringsforhold utenfor eiendommen.
Beliggenhet
Eiendommen ligger i Hesthaugvegen 24, sentralt plasser i Åsane. Enkel adkomst med bil fra E16 og kort avstand til Åsane Terminal (350 meter).
Innhold
2. etg. De ledige lokalene er i dag utleid til Bergen Kommune. Lokalene er innredet med 2 cellekontor, 1 teamkontor, kombinert kjøkken med møte-/spiserom, 2 lager, herre og dame garderobe.
3. etg. Det ledige lokalet ligger i et kontorfellesskap. I tillegg til kontoret er det tilgang til felles møterom, spiserom, kjøkken, dusj og toaletter.
Standard
Lokalene i 2. etg. ble pusset opp for i underkant av 5 år siden, mens det ledige lokalet i 3. etg. ble pusset opp i 2022.
Oppvarming
Elektrisk oppvarming.
Adkomst
Enkel adkomst fra E16. Ta av mot Åsane Senter og Åsane Terminal inn på Hesthaugvegen. Følg veien forbi Åsane Terminal og ta inn rundkjøring ved Circle K. God parkering utenfor bygget.
Parkering
Gode parkeringsforhold utenfor bygget. Mulig å leie opp til 8 p-plasser.
Offentlig kommunikasjon
Eiendommen ligger ca. 350 meter fra Åsane bussterminal med gode bussforbindelser.
Overtakelse
Lokalene i 2. etg. blir ledige 1.4.2024 mens lokalet i 3. etg. er ledig for overtakelse.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Utleiers krav til sikkerhet
6 mnd leie og felleskost inklusiv mva.
Fremleie
Fremleie kan tillates etter godkjennelse fra Utleier.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 4601
Gårdsnr: 189
Bruksnr: 198