Arealspesifikasjon
1. etg: 550 kvm Kontor
2. etg: 266 kvm Kontor
3. etg: 159 kvm Kontor
4. etg: 2003 kvm Kontor
5. etg: 343 kvm Kontor
Kort om eiendommen
Bradbenken 1 ligger flott til på Bryggen i Bergen Sentrum, kun en kort spasertur fra alle byens tilbud og tjenester. I tillegg til flotte kontorlokaler har leietakere tilgang til innendørs sykkelparkering, treningsrom og garderober med dusj og tørkemuligheter.
Beliggenhet
Bradbenken 1 ligger på Bryggen like ved Bergenhus Festning med storslått utsikt over Bryggen og Vågen. Kort spasertur til alle sentrums tilbud og kollektivtransport. Ca. 5-7 minutters gange til bybanestopp ved Byparken. Det er mulig å leie parkering.
Innhold
1. etg. BTA 550 m² uinnredet men egner seg godt for bedrifter opp mot 25-30 ansatte. Lokalene kan innredes både med cellekontor, team-kontor og landskap. I tillegg er vil det bli tilrettelagt med møterom, kjøkken, sosial sone med mer.
2. etg. BTA 266 m² som passer for 10-15 personer. Arealet er uinnredet areal og vil bli innredet i samarbeid med ny leietaker.
3. etg. BTA 159 m² som passer for alt fra 4-8 personer. Arealet er uinnredet areal og vil bli innredet i samarbeid med ny leietaker.
4. etg. BTA 2000 m². Her er det mulig å leie hele etasjen, eller dele den opp i ønsket størrelse. Arealet kan leies «slik det er» eller det vil bli pusset opp og innredet i samarbeid med ny leietaker.
Standard
Lokalene vil bli pusset opp og innredet etter ønske fra leietaker.
Oppvarming
Radiatorer.
Adkomst
Enkel adkomst med bil fra Sandviken eller gjennom sentrum. Buss stopp på Bryggen og en kort spasertur til flere busser og bybanen.
Parkering
Det er mulig å leie parkeringsplasser på Koengen eller i Birkebeinersenteret.
Offentlig kommunikasjon
Enkel tilkomst til eiendommen med offentlig kommunikasjon, enten med buss som går over Bryggen eller fra Bybanestopp ved Byparken.
Overtakelse
Etter avtale.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Utleiers krav til sikkerhet
6 mnd. leie og felleskost inkl. mva.
Fremleie
Fremleie tillatt med Utleiers godkjennelse.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 4601
Gårdsnr: 167
Bruksnr: 906
Seksjonsnr: 1