Om eiendommen

Arealspesifikasjon

1. etg: 440 kvm Fintverksted/produksjon
2. etg: 540 kvm Kontor og kantine

Kort om eiendommen

Det ledige lokalet går over to etasjer og egner seg for bedrifter som har behov for kontor og lettproduksjon eller showroom

Første etasje egner seg for lager/lettproduksjon og har god tilgang via kjøreport. Egen mottakssone som kan brukes til kundemottak/Showroom eller arbeidsplass.

Kontorlokalene består i hovedsak av cellekontorer, men kan selvsagt tilpasses ny leietaker.

Bebyggelse

Næringsbebyggelse med kombinasjon av kontor, lager og produksjon.

Standard

Kontorlokalene holder normal kontorstandard med stort møterom.
Produksjonslokalene er oppgradert og fremstår som lyse og innbydende med egen arbeidssone.

Energimerking

Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.

Parkering

Det er god parkeringsdekning tilknyttet til eiendommen.

Offentlig kommunikasjon

Kort avstand til kollektiv tibud, bussholdeplass like ved.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.

Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.

Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.

Fremleie

Ved inngåelse av fremleieavtale benyttes standard fremleieavtale for næringslokaler.
Som overordnet prinsipp er denne fremleieavtalen (Fremleieavtalen) back-to-back med Hovedleieavtalen. Dette innebærer at Fremleietaker har de rettigheter og forpliktelser overfor Fremutleier som Fremutleier har overfor Utleier under Hovedleieavtalen, mens Fremutleier har de rettigheter og forpliktelser overfor Fremleietaker som Utleier har overfor Fremutleier under Hovedleieavtalen. Kontakt megler for nærmere informasjon.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert til næringsformål.

Beliggenhet

Sentralt beliggende på Åsen og næringsområdet i Auglendsdalen. Kort vei til E39 og Auglendsveien.
Det er god tilgang til offentlig kommunikasjon og kun ca 15 minutters sykkeltur fra Stavanger Sentrum.

Matrikkelinformasjon

Kommunenr: 1103
Gårdsnr: 18
Bruksnr: 839