Arealspesifikasjon
1 stk Dypvannskai 220 meter
5000 kvm Uteareal, kan avgrenses
1. etg: 285 kvm Bygg 2 Hall
1. etg: 504 kvm Bygg 4 Hall
1. etg: 762 kvm Bygg 3 Hall
1. etg: 1700 kvm Bygg 1 Hall
2. etg: 285 kvm Bygg 2 Kontor
2. etg: 504 kvm Bygg 4 Kontor
2. etg: 760 kvm Bygg 1 Kontor
3. etg: 285 kvm Bygg 2 Kontor
3. etg: 498 kvm Bygg 1 Laboratorium
Kort om eiendommen
Eiendommen er oppdatert fra byggeår.
Inneholder blant annet verksteds-/lagerhaller med god takhøyde og traverskraner. Eget laboratorium og testbrønn, oppdaterte og fleksible kontorfasiliteter, møterom, kurs/undervisningsdel, kantine, osv.
Dypvannskai, mulighet for avgrenset uteareal og god parkeringsdekning i adskilte soner.
Kontakt megler for å avklare ditt behov!
Beliggenhet
Eiendommen ligger sentralt ved sjøen med innløpet til Hafrsfjord. Kun 1 min kjøring fra RV509 og kort avstand til E39. Korte kjøreavstander til Tananger, Forus, Stavanger sentrum, Sandnes sentrum og Stavanger lufthavn Sola.
Standard
Oppgradert fra byggeår. Kan leveres etter Leietakers ønske og spesifikasjoner.
Energimerking
Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Regulering
Delvis regulert til industri. Avsatt til industri i kommuneplanen.
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 1103
Gårdsnr: 41
Bruksnr: 389