KLP Eiendom lanserte tidligere i år POPPOPP, et konsept som gjør det lettere for bedrifter, gründere og produsenter i startfasen å realisere sine idéer, uten å måtte forplikte seg til lengre kontrakter. Som en del av lanseringen arrangerte KLP Eiendom en konkurranse hvor gründere kunne sende en beskrivelse av sitt konsept og vinne gratis pop-up-lokale i Glasmagasinet på Stortorvet. Nå er vinneren kåret.
– Vi fikk veldig god respons og det var mer enn 150 som meldte seg på konkurransen, noe som viser at det er et behov i markedet og at Glasmagasinet er et attraktivt sted å drive butikk, forteller Kjersti Aanerud Hamre, utleiesjef i KLP Eiendom og ansvarlig for satsningen POPPOPP.
Grønne valg
Tise Basics vant gratis lokaler i Glasmagasinet fra oktober til desember.
– Vi jublet da vi fikk beskjeden om at vi hadde vunnet POPPOPP-lokalene i Glasmagasinet, sier Marthe-Maren Nygaard i Tise Basics. Hun driver nettbutikken sammen med Emma Lillemo.
– Vi ønsker å gjøre det enkelt å kunne ta grønne valg når det kommer til produkter man ikke typisk ønsker eller kan kjøpe brukt. Vi mener at vi sammen kan utgjøre en forskjell ved at vi alle kan bidra med små grønne valg. Vi har aldri hatt muligheten til å ha et fysisk utsalg, til tross for at vi har fått forespørsler om dette fra kundene våre. Det er derfor midt i blinken for oss å få denne muligheten, sier Nygaard.
Tise Basics er en nettbutikk eid av Tise, gjenbruksappen som har tatt Norge og resten av Norden med storm.
– Det er med stor glede vi kan ønske Tise Basics velkommen i POPPOPP-lokalene i Glasmagasinet. Vinneren er en spennende og nytenkende aktør med fokus på gode alternativer for fremtiden. Vi har allerede flere leietakere som fokuserer ekstra på bærekraft, så nå gleder vi oss til Tise Basics flytter inn mandag 27.september, sier Aanerud Hamre.