Boostcom og PlaceWise Digital offentliggjør i dag at de to selskapene slår seg sammen og skaper verdens mest omfattende portefølje av digitale tjenester og løsninger til den globale kjøpesenterbransjen. Begge selskapene har hatt, og vil fortsette å ha som strategisk fokus å forene fysiske og digitale kjøpsopplevelser, til fordel for både konsumenter og kjøpesentre.
– Vi endrer fundamental måten folk og kjøpesenter interagerer med hverandre på. Detaljhandelen er i endring og det digitale driver evolusjonen – ikke bare online. Det digitale er nøkkelen til produktivitet og forbrukertilfredshet på fysiske kjøpesenter også, sier Peter Tonstad CEO i Boostcom Group.
Det nye fusjonerte selskapet vil samle og forenkle all digital kommunikasjon mellom konsumenter og kjøpesenter på en plattform, noe som gjør det enklere å levere en bedre kundeopplevelse og drive salg.
– PlaceWise er den udiskutable markedslederen i Nord-Amerika. De forstår teknologi, kjøpesenter og forbrukere. Det å forbedre kjøpsopplevelsen for kundene er kjernen i det de har gjort i over to tiår, de er derfor det naturlige valget for å styrke vår internasjonale vekst. I kombinasjon med våre data- og transaksjonsdrevne løsninger fra andre deler av verden, vil vårt felles tilbud gi et nytt perspektiv til samspillet mellom fysiske kjøpesentre og digitalt salg både i Norge, USA og resten av verden, sier Tonstad.
Vil gi utvidet tjenestetilbud
I mars i år gjennomførte Boostcom som del av sin vekststrategi oppkjøp av iColumn, det ledende selskapet innen digitalisering av kjøpesenter i Sørøst-Asia. PlaceWise Digital gir selskapet en ledende posisjon i Nord-Amerika.
– Denne fusjonen vil gi utvidet tjenestetilbud til kunder fra begge selskaper, og muliggjøre datadrevet beslutningstaking og personaliserte innholdsleveranser til konsumenter over hele verden. Kjøpesentre står overfor unike utfordringer i dagens marked. De trenger partnere som forstår og har erfaring og teknologi for å hjelpe dem å vokse etter hvert som den digitale økonomien utvikler seg, sier John Dee, CEO i PlaceWise Digital.
Totalt vil det fusjonerte selskapet betjene nesten 1.000 kjøpesentre i 20 land i Europa, Asia, USA og Canada. Selskapene vil fortsette å operere under hvert sitt varemerke i deres lokale markeder.