– Vi har valgt en ny strategi for Thon Hotels de siste årene, og ser nå effekten av hardt arbeid i alle ledd. Vi setter gjestene våre først hver dag. Jeg har lyst til å takke våre fantastiske medarbeidere som alltid strekker seg lengre for gjestene våre. At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.
Høyskolelektor Bengt Gunnar Lorentzen, som jobber med forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer, forteller at Thon Hotels har hatt en stor fremgang på årets liste.
– Vi gratulerer Thon Hotels med en signifikant økning i nivå på tilfredshet. En score på 74,8 poeng forteller oss at Thon Hotels har fornøyde kunder og at hotellkjeden har gjort en veldig stor fremgang fra i fjor til i år, sier Lorentzen.
Thon Hotels topper kundekåringer
– I tillegg til fokuset på gjesteopplevelser, så har Thon Hotels de siste årene satset enormt på design, mat og teknologi. Vi har brukt mer enn 1,3 milliarder kroner på oppussing, og har fått gode tilbakemeldinger fra gjestene våre på både interiør, maten vi serverer og fasilitetene. Høsten 2016 vant Thon Hotels både førsteplass og andreplass i Norge beste frokost-konkurransen til Twinings, og vi topper listene over de beste hotellene i Norge, Oslo, Bergen og Stavanger på TripAdvisor, sier Thorvaldsen.
Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak oppussingen av Thon Hotels.