Et av Oslo sentrums største konferansesteder, KS Agenda Møtesenter, skiftet i oktober navn til Nationaltheatret Konferansesenter KS Agenda. Senteret består av 16 konferanserom, og ligger rett ved Nationaltheatret stasjon. Beliggenheten er en av de viktigste årsakene bak navneskiftet, ifølge Arild R. Hilde, administrerende direktør i KS Agenda.
– Konkurransen om kurs og konferanser i Oslo er en spennende utfordring for oss. Med nytt navn ønsket vi å løfte frem vår unike beliggenhet i større grad. Vi ligger 25 meter fra Nationaltheatret stasjon og dette er en fordel vi vil tydeliggjøre, sier Hilde.
I tillegg til navneskiftet, har selskapet nylig inngått leverandøravtale med Fursetgruppen, en ledende aktør på mat og drikke.
– Vi ser at særlig markedet for kveldsarrangementer er stort, og her ønsker vi å vokse. Derfor var vi på jakt etter en leverandør med fokus på høy matkvalitet og helthetlige opplevelser. Fursetgruppen er et spennende selskap med en sterk salgsavdeling som kan hjelpe oss fylle dette flotte møtesenteret, og vi gleder oss til å samarbeide med dem fremover, sier Hilde.
Kantine og konferansemat
Fursetgruppen er en av landets største restaurantgrupper, og leverer også tjenester innen kantine og catering. Selskapet drifter blant annet kantinen på Rosenholm Campus i Oppegård, et bygg som huser over 90 ulike bedrifter. I avtalen med KS Agenda vil selskapet levere mat og servering til både Nationaltheatret Konferansesenter KS Agenda og til kantinedriften i bygget.
– Fursetgruppen har mange års erfaring med å levere til kurs- og konferansesegmentet og er selvsagt glade for å jobbe med KS Agenda. Vi er opptatt av å samarbeide med profesjonelle næringsaktører som ønsker å løfte mattilbudet til restaurantnivå. Å tilby matopplevelser av høy kvalitet, tror vi blir helt essensielt hvis man skal lykkes i Oslos konferansemarked fremover, sier Gjøran Sæther, administrerende direktør i Fursetgruppen.
Oslo sentrum øker
Konkurransen i Oslos møte- og konferansemarked har hardnet til i løpet av de siste årene. Fremveksten av nye næringsområder rundt bykjernen har preget markedsutviklingen, og i løpet av de neste årene knyttes det særlig stor spenning til utvidelsene i sentrum av byen.
– Allerede neste år skjer det mye i Oslo, og det kommer nye steder som vil tilby det samme som oss. Tiltakene vi gjør med nytt navn og økt kvalitet på mat og drikke, gjør at vi posisjonerer oss i forhold til dette. Vi er nødt til å ligge i forkant, sier Hilde.