Arealspesifikasjon
1268 kvm GFV 19 – kontor 2. & 3.etg
1591 kvm GFV 17 – lager og kontor 1.- 3.etg
1984 kvm GFV 21 – lager og kontor 1.- 3.etg
Kort om eiendommen
Ulike kontor- og lagerarealer tilgjengelig; kan inndeles etter leietakers ønske – fra rundt 500kvm og oppover.
Areal i 1.etg GFV 17 kan vurderes endret til lager, showroom, el lign. GFV 19 har etablert lager med doble kjøreporter og god takhøyde.
Bygget har en etablert adgangskontroll og kantine i full drift. Eksponering mot hovedvei.
Eiendommen har gode fellesarealer som er under oppgradering – se palett og illustrasjoner av dette i siste del av bilder.
GFV 23 er i sin helhet utleid hvorpå dagens leietaker også benytter felles kantineareal i GFV 19.
Beliggenhet
Bygget ligger sentralt til på Forus med kort avstand til buss-way og togstasjon. Korte kjøreavstander til Stavanger sentrum, Sandnes sentrum og Stavanger lufthavn Sola. Området har en utviklet infrastruktur med etablert næringsvirksomhet og god kollektivtransport.
Standard
Eiendommen er under oppgradering og kan deles inn samt tilpasses nye leietakere. Fellesarealene er besluttet oppgradert – kontorstandard leveres etter ønske. Inneholder blant annet verksteds-/lagerhall med god takhøyde og mulighet for traverskrane, oppdaterte og fleksible kontorfasiliteter, møterom, kurs/undervisningsdel, testrom, felles kantine, osv.
Energimerking
Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.
Parkering
God parkeringsdekning på eiendommen.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 1103
Gårdsnr: 13
Bruksnr: 294
Seksjonsnr: 1