Butikken for et areal på 243 kvadratmeter i første og andre etasje i en historisk bygning i Nedre Slottsgate i Oslos fremste shoppingområdet, omgitt av luksusmerker om kjente butikker. Avtalen viderefører det lange partnerskapet mellom Urmaker Bjerke og Rolex, som begynte i 1976.

– Denne nye butikken gjenspeiler de høye kvalitets- og servicenivåene som har preget samarbeidet vårt gjennom nesten fem tiår, skriver Urmaker Bjerke i en melding.

Butikken skal tilby en eksklusiv opplevelse inn i Rolex-universet, med et sofistikert og innbydende miljø der kundene kan utforske et bredt utvalg av Rolex-modeller.

– Det er med stor stolthet vi utvider Rolex’ tilstedeværelse i Norge, sier Aleksander Bjerke Opsahl, Salgsdirektør hos Urmaker Bjerke og fortsetter: Butikken viser frem tidløs perfeksjon som Rolex er kjent for.

Dagens nye salgssted er del av et verdensomspennende nettverk av elegante butikker, merkeambassadører som virkelig reflekterer Rolex sin identitet. Å besøke denne butikken skal ifølge Urmaker Bjerke gi en innføring i Rolex-universet og merkets rike detaljer.

Interiøret, møblementet og dekorasjonen skal understreke Rolex’ kompromissløse krav til kvalitet på alle områder. Flere elementer knytter sammen estetikken til Rolex-klokkene og designet i den nye butikken: Rillemønsteret på bezelen til enkelte klokker i Classic-kolleksjonen har inspirert utformingen av stukkaturveggene. Den buede Cyclops-linsen gjenspeiles i formen på lampene som henger over utstillingsdisken i salgsområdet i første etasje, spesialdesignet av Rolex. En unik stukkaturdekorasjon, som symboliserer Rolex sitt presise håndverk, er plassert bak salgsbordene i første etasje og tilfører et elegant preg til den sentrale utstillingsplassen.