Arealspesifikasjon
1000 kvm Butikk/lagerlokaler
Kort om eiendommen
Vi har nå et næringslokale ledig i inngangen til Eigersund Næringspark, beliggende i Fossveien 2.
Dette lokalet tilbyr en strategisk plassering med god synlighet, da det ligger rett ved FV44, også kjent som Jærveien.
Tilgjengelig areal: Omtrent 1.000 kvm, fordelt på butikk og lager
Passer for butikk, lager og kontor.
Meget god parkeringstilgang
Lokalet ligger ved en av hovedveiene inn til næringsparken, hvor alle besøkende og ansatte i området passerer. Området vil snart utvides med et nytt industriområde, som vil inkludere flere virksomheter.
God eksponering mot vei med høy trafikk.
Nærhet til etablerte virksomheter som Biltema, VW, Toyota, og Ford.
Fleksibel bruk, med mulighet for tilpasning etter leietakers behov.
Passer for virksomheter som ønsker en synlig plassering i et aktivt næringsområde.
Bedrifter som trenger en kombinasjon av salgsflate, lager og kontor.
Beliggenhet
Eiendommen har en god eksponert beliggenhet på Tengs. Like ved Fv44 og bare 3,5 km fra Egersund sentrum. Rundt 3 minutters kjøring unna er jernbanen med hyppige avganger nord- og sørover. Fra bygget til E39 er det ca. 10,5 km.
Energimerking
Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.
Overtakelse
Etter avtale
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Fremleie
Fremleieforhold
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Regulering
Eiendommen er regulert til næring og industri. Byggningstype er: «Annen forretningsbyggning».
Skulle det være behov for å søke bruksendring må dette avklares med utleier
Matrikkelinformasjon
Kommunenr: 1101
Gårdsnr: 48
Bruksnr: 63