Butikken er plassert i hotellets glamorøse lobby som står i stil med Jarebrink sin AW17-kolleksjon «Women». Kolleksjonen hedrer kvinner i alle aldre, størrelser og former, og består av sort, lilla, skinn og fløyel.
Frem til 20.november kan gjester få oppleve Nina Jarebrink sitt eksklusive univers med alt fra klær, vesker, smykker og belter. I likhet med kolleksjonen som er til salgs går butikkens stil i gull, kobber, sort og velur. Interiørstylist Rikke Bye-Andersen står bak stylingen av lokalet og har sørget for at kunden får et innblikk i Nina Jarebrink sitt eksklusive univers.
– Det er helt fantastisk å få muligheten til å gjenskape vårt univers på THE THIEF som er så i tro med vår visjon, sier Nina Jarebrink, designer og grunnlegger.
Unik arena
Siri Løining, kommunikasjonssjef for THE THIEF, forteller at et slikt konsept gir en ekstra dimensjon til gjesteopplevelsen, og ikke minst at de er en annerledes og spennende utstillingsarena.
– Vi når et bredt publikum, både nasjonalt og internasjonalt. Vi tror at hotellet er en utmerket arena for å kunne eksponere spennende produkter fra kunstnere og designere som gjester kanskje ikke så lett får tilgang til eller opplever på nært hold, sier hun.
De har siden de åpnet dørene i 2013 gjort mange unike samarbeid, alt fra små kunst-og designutstillinger med Bjarne Melgaard, Jeff Koons, Damien Hirst, David Yarrow, Terry O´Neill, Knut Bry, Isabel Watson og Jonathan Adler – for å nevne noen.
– Vi har satset lite innen klesdesign så dette er første gang vi gjør en pop-up utstilling innen den sjangeren. Og vi ønsker å gjenta dette med andre, fortsetter hun.
– Vi er ekstremt opptatt av at det gjøres diskret og elegant og at det ikke fremstår som en butikk, men at det kurateres inn i vårt miljø. Det skal heller ikke være pushy for gjestene og de skal selv få oppsøke utstillingsområdet når de måtte ønske det, sier Løining og understreker at Nina Jarebrink og hennes team med interiørdesigner Rikke Bye-Andersen har gjort en meget god jobb.
– Vi stiller også ut i fellesområder gjester ferdes ofte i. Det gjemmes ikke bort på et hotellrom, men vi finner en utvalgt vegg eller plass som vil passe inn i helheten. Det skal skille seg ut og gi en stopp-opp effekt. Vi har fått god respons på de utstillinger vi har gjennomført, fortsetter kommunikasjonsansvarlig.
På spørsmål om dette er noe vi kommer til å se mer av fremover, svarer Løining absolutt. De har et par spennende navn de jobber med.
– Dere får blant annet se et pyntet juletre fra Dior i år, som er vår samarbeidspartner. Det er det ingen som har hatt i Norge før. Vi gleder oss til en glamorøs jul på The Thief, avslutter hun.