Anne Kristine Waage, eiendomssjef i Retail Office Stavanger, forteller at de nå skal sette seg ned med alle leietakere og finne ut hvilke endringer som trengs for å tiltrekke seg flere kunder i fremtiden. De skal jobbe frem en selvstendig og god profil og butikksammensetning.
– Vi ønsker og videreutvikle senteret, i første omgang er ønsket om å få inn et serveringsted og en møteplass i senteret igjen. I de tre etasjene over Torgterrassen er det kontor, i tillegg til at senteret ligger midt i CBD, så et godt kaffe- og lunsjtilbud er ønskelig. Et møtested for kunder på senteret, samt arbeidstakerne i nærheten. Det kan gjerne være et konsept som kan tilby matservering på ettermiddagstid, gode take-away-muligheter og som holder på kundene utover kvelden, sier hun.
Fyller 50 år
– Torgterrassen er et kjøpesenter med en unik beliggenhet i Stavanger sentrum. Senteret har snart 50 års jubileum, og har med sine innganger fra både torget og Kirkegaten potensialet til å være et av de best besøkte lokalene i Stavanger sentrum, sier Waage og fremhever at beliggenheten kombinert med størrelse er hovedårsaken til at de erverver senteret som de har stor tro på fremover.
Retail Office har i dag cirka 20 eiendommer i Stavanger sentrum med en god blanding av servering, service og handel på gateplan. De ønsker å bruke sine erfaringer fra disse til å videreutvikle senteret – både med tanke på innhold og kvaliteter. Dette vil de gjøre sammen med eksisterende leietakere og nye leietakere.
– Alle planer er ikke på plass, i og med at vi ikke har overtatt senteret før i dag, men vi har selvsagt tanker om egen profilering på senterets fasader, og også innendørs for å skape en egen identitet og større synlighet.
– Vi vil også ha fokus på en enda bedre butikksammensetning og nye konsepter i senteret i tillegg til de som allerede er på plass. Blant disse tenker vi på et nytt serveringssted sentralt i senteret med et tilbud til besøkende og som er egnet til å styrke senteret som møteplass. Vi vil også se på butikkmiksen for å optimalisere denne, og vil trekke nye attraktive konsepter inn i de lokalene som i dag står ledig, fortsetter Waage.
De har også tanker om å videreutvikle områder med fellesarealer som kan styrke kundenes opplevelser i senteret.