Hotellet, som drives av CIC Hospitality, har fått en total forvandling og tilbyr 123 rom og suiter. Nærmere 90 prosent av rommene har private balkonger, og over halvparten kan skilte med sjøutsikt.

Hotellet har fått et tydelig nordisk preg i både arkitektur og interiør, med lys og moderne utforming som fremhever den spektakulære utsikten mot Nordsjøen. Beliggenheten gir gjestene kort vei til Skaregata shoppingdistrikt, havneområdet Smedasundet, lokale restauranter og kulturattraksjoner som Nordvegen Historiesenter.

– Vi er stolte av å bringe Radisson-merkevaren til Haugesund, en destinasjon kjent for sin rike vikingarv, kystsjarm og økende regionale betydning, sier Øyvind Bøhm Frisak, kommersiell direktør i CIC Hospitality.

Satser på kvalitet og komfort

Renoveringen har gitt hotellet oppgraderte gjesterom, et nytt treningsrom, en livlig lobbybar og gratis parkering for boende gjester. Restauranten serverer sesongbaserte retter basert på lokale råvarer, og gjestene får tilgang til et spa-anlegg som skal bidra til å løfte hotellet til et nytt nivå.

– Hotellet gjenspeiler vår forpliktelse til kvalitet, moderne komfort og gjennomtenkt service i en av Norges vakreste regioner, fremhever Frisak.

En del av en voksende kjede

Radisson Hotel Haugesund er en del av Radisson Hotel Group, som er den ledende internasjonale hotellkjeden i Norden. Kjeden har rundt 30 hoteller under merkenavnene Radisson Blu, Radisson RED og Radisson i drift eller under utvikling i Norge.

Globalt teller Radisson-merkevaren 205 hoteller i drift eller under utvikling i Europa, Midtøsten og Afrika. Haugesund-hotellet blir dermed en del av et nettverk som inkluderer byer som London, Zürich, Amsterdam, Budapest og Dubai.

Med åpningen av Radisson Hotel Haugesund styrker hotellgruppen sin tilstedeværelse i Norge, samtidig som Haugesund får et nytt signalbygg for både fritids- og forretningsreisende.