Med en spesifikk vektlegging av bærekraft og samarbeidsmodeller er partenes ambisjon å skape en mer helhetlig opplevelse av servicetjenester på arbeidsplassen.

– I denne prosessen har vi først og fremst sett etter en partner som vi kan utvikle oss sammen med, en partner som fokuserer på bærekraft i sine leveranser, eksempelvis flere plantebaserte menyer og kjemikaliefritt renhold, sier Kenneth Westby, Head of Real Estate, Facility Management & Procurement i Multiconsult.

– I tillegg ønsker vi en partner som jobber reelt med sosial bærekraft, både i form av en god kjønnsbalanse, inkluderingsarbeid, og kompetanseheving, på alle nivå. Vi trenger en partner som jobber systematisk og profesjonelt med hele bærekraftsområdet. For oss har det også vært viktig å skape effektivitet med synergier på tvers av fagområder, samt gi alle lokasjoner et kvalitetsløft, fortsetter han.

Storkontrakt

Kontrakten omfatter personalrestauranter og måltidstjenester generelt, renhold, resepsjonsdrift, plantetjenester og vaktmestertjenester. Foreløpig er Sodexo i gang med tjenesteleveranser på fem av Multiconsult sine lokasjoner, og de resterende 17 lokasjonene for denne avtalen vil følge etter i januar 2024.

– Vi takker for tilliten, og ser virkelig frem til å samarbeide med Multiconsult for å levere førsteklasses servicetjenester som går hånd i hånd med deres visjon og verdier. Vi ser frem til et tett partnerskap, der bærekraft og effektivitet går hånd i hånd for å skape en positiv innvirkning på både virksomheten, miljøet og menneskene som er involvert, sier Lennart Ringnes, Head of Sales Corporate Services i Sodexo Norge.