– Kosmetikk har blitt en stor kategori på Oslo City og det er populært blant våre besøkende. Vi er stolte over at H&M, som etter over 30 år valgte å åpne en av sine to beauty flaggskip-konseptbutikker her, og at de har investert ytterligere i den nyrenoverte butikken på totalt 3500 kvadratmeter, sier senterleder Elisabeth Lohk blant annet i en pressemelding.

Alle butikkens fire etasjer er nå renovert og den minimalistiske stilen er byttet ut med rustikke elementer. Fasaden rundt butikken er også endret fra vegger til glass og det er installert en ny trapp mellom første og andre etasje.

Ifølge ekspansjonssjef Therese Gunnarsson i H&M Northern Europe, er de fysiske butikkene kjernen i kjedens kundetilbud, og investeringene i dem vil fortsette.

– Vi oppgraderer stadig butikkene våre og sørger for at de er optimalt plassert. Dette har alltid vært nøkkelen til vår suksess. Butikken i Oslo City er og skal være et sted for sosial interaksjon. H&M åpnet i Oslo City i 1992, og vi ser frem til mange flere år i kjøpesenteret, påpeker hun.