I går åpnet Nespresso ny butikk i Øvre Slottsgate 18–20. Da Eger Magasin foretar en del endringer har Nespresso besluttet å flytte den ikoniske Nespresso-butikken som fronter Karl Johans gate til nye lokaler. Butikklokalene i Øvre Slottsgate er midlertidige, da selskapet er på jakt etter byens fineste butikklokaler til å fronte deres merkevare i Oslo sentrum.

− Vi selger ikke bare kaffe, men et helt konsept. Derfor er det viktig for oss å finne et lokale som gjenspeiler kvaliteten i produktene, samtidig som vi har fokus på bærekraft. De ultimate lokalene skal gi kundene en følelse av hverdagsluksus. Derfor er vi kresne i jakten på lokaler til vår nye flagshipstore, sier Hans Jacob Michelsen, Nordic Retail Manager i Nespresso.

Høys standard

De nye lokalene i Øvre Slottsgate vil, på tross av at de er midlertidige, være utformet i høy kvalitet, med fokus på opplevelse, for å sikre en god kundeopplevelse fra a til å.

− Butikken i Øvre Slottsgate vil ha et helt nytt design med detaljer som representerer bærekraft, samtidig som de forteller historier om hvordan kaffen vi drikker reiser fra bønne til kopp. Under åpningsuken vil våre trofaste kaffeelskere få muligheten til å nyte en deilig, gratis kaffekopp, i tillegg til at vi har planlagt en rekke overraskelser, sier Michelsen.

Hans Jacob Michelsen, Nordic Retail Manager i Nespresso.

I løpet av åpningsuken vil Nespresso by på kaffesmaking sammen med sin egen kaffeambassadør, dele oppskrifter, ha konkurranser og dele ut gaveposer til kundene. De forventer stor pågang i de nye lokalene, men jobber parallelt med å finne de lekreste butikklokalene for den permanente butikken.

− Vi legger mye energi i å finne de rette lokalene, og har selvsagt sikret at butikken i Øvre Slottsgate er elegant, mens vi leter etter noe mer permanent. Målet vårt er å opprettholde et aktivt handelsmiljø i Oslo. Nespresso skal bidra til å skape et pulserende byliv, som et bysentrum trenger, sier Michelsen.

Fokus på kundeservice

Nespresso-butikken på Egertorget var den aller første Nespresso-butikken som ble åpnet i Skandinavia, året var 2009. Selskapet har alltid lagt vekt på butikkdesign og optimal kundeservice, da dette er med på å skape den eksklusive kundeopplevelsen. Gjennom butikkene ønsker Nespresso å vise at kaffe ikke bare er kaffe, og at alle variantene har en viktig historie samt er skapt med verdifult håndverk. I tillegg har butikkene blitt et sted der man kan levere inn de brukte kaffekapslene og sørge for at de gjenvinnes.

− Vi er B-Corp-sertifiserte og jobber for å være en positiv kraft i den sirkulære økonomien. Bærekraft står sentralt i vår produksjon, men også i utformingen av våre butikker, avslutter Michelsen.

4 grunner til at Nespresso vil beholde fysisk butikk i sentrum:
Nespresso selger ikke bare kaffe, men et konsept som må oppleves
Selskapet deler på deres ekspertise innen kaffe som fag, oppskrifter og andre løsninger som kan være spennende for kunden å prøve ut.
Møtepunkt i byen, sikre et pulserende bymiljø bestående av ulike tilbud til forbruker og besøkende.
Skape et punkt for resirkulering av brukte kaffekapsler