– I dag er OBOS Eiendomsforvaltning spredt på tre steder. I Kværnerbyen får vi samlet alle medarbeidere i én etasje i et flott, nytt og miljøvennlig bygg. Det blir viktig for å styrke den interne samhandling og felleskapet fremover, sier Morten Aagenæs, konserndirektør for forvalting og rådgiving.

OBOS forvalter 5.100 boligselskaper med rundt 260.000 boliger i hele landet. I Oslo K vil de ansatte i OBOS Eiendomsforvaltning få lokaler som selskapet betegner som «perfekte for beboermøter og årsmøter som er viktig for å kunne levere gode tjenester».

OBOS kjøpte området som nå er Kværnerbyen i 2001 og har bygd 1.650 boliger og 50.000 kvadratmeter kontorlokaler. Kontorbygget Oslo K er på 11 etasjer og har miljøklassifiseringen BREEAM Excellent, energiklasse A og passivhus-standard. I tillegg har bygget mange fasiliteter som bedriftsrestaurant, sykkelparkering med vaskestasjon, 5G-dekning, møteromssenter med et stort auditorium og godt med parkering.

– Det at vi samles vil også være en fordel for kundene våre. Fysiske møter gjennomføres på alle OBOS’ lokasjoner i Oslo, etter kundens ønske, forteller Aagenæs.
Det har tatt lang tid for OBOS å fylle opp Oslo K. Selskapet startet byggingen uten leietakere.

– Det er hyggelig at det flotte bygget i Kværnerbyen begynner å fylles med liv. Vi gleder oss til OBOS Eiendomsforvaltning flytter inn sammen med Nexans og House of brands. Flyttingen åpner også for muligheter til å leie sentrale lokaler på Hammersborg torg 3 i sentrum, sier Nils M. Bøhler, konserndirektør for Næringseiendom.