Det svenske premium elektriske bilmerket Polestar fortsetter å øke antall fysiske detaljhandelkonsept for å støtte selskapets globale vekst. Selskapet vil i løpet av 2021 doble tilstedeværelse i antall markeder fra 9 til 18, samt øke antall fysiske detaljhandel konsept.

– Vi utvider til nye markeder og vokser i markeder vi allerede er til stede i raskt. Et slikt fotavtrykk er unikt for en merkevare som kun har vært operasjonell i 12 måneder. Vi ser etter å utvide i samme tempo også i 2022. Dette tempoet, i kombinasjon med detaljhandel konseptene, vil støtte vårt mål om å overgå kunders forventninger, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar.

Denne veksten betyr at Polestars fysiske tilstedeværelse snart når 100 detaljhandel miljø verden over, inkludert en håndfull midlertidige pop-up lokasjoner.

– For oss er det viktig at kunder kan være interaktiv med merkevaren og våre biler på kundens premisser. En raffinert, digital handel støttes av fysiske lokasjoner som vil øke bevissthet og drive salg. Vårt nye Destinations-konsept gir kunder enda større tilgang til merkevaren, og er en modell som passer noen av våre nyere markeder veldig godt, sier Mike Whittington, Head of Sales hos Polestar.

Å være til stede der kunden er

Polestar digitale salgsmodell gjør det mulig for kunder å utforske, konfigurere og kjøpe bil når og hvor de ønsker. Man trenger ikke å besøke et Space, men Polestar anerkjenner viktigheten av å kunne se bilen i virkeligheten, og ikke minst få prøvekjøre bilen i forkant. For å støtte det behovet vil det åpne 60 flere lokasjoner for testkjøring innen 2021.

Samtidig vil flere overleveringssenter åpnes for at tilbud på en smidig måte etterlever etterspørsel, og for å støtte andre utleveringsformer som hjemlevering.

Etter kjøp støttes den fysiske koblingen til Polestar og merkevaren gjennom service og vedlikehold. Foreløpig finnes det over 650 service-punkter fordelt på Polestars markeder, og ambisjonen er å øke dette til 780 innen slutten av 2021.

– Å være til stede der kunden er, å gjøre det enkelt for kunder å oppleve og bli kjente med Polestar er en del av hvem vi er som merkevare. For et land som Norge, hvor befolkningen bor spredt, er det desto viktigere for oss å kunne tilby en Space-opplevelse utover Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Vi åpnet nylig Polestar Destinations i Porsgrunn, som en av våre aller første, og flere vil det bli i nær fremtid, sier Alexander Hørthe, norgessjef for Polestar.