Hos Digital Food Court finnes nå seks virtuelle konsepter, og kunder i nærheten av deres to lokasjoner på Skøyen og Barcode i Oslo kan blant annet bestille thaimat, meksikansk, burgere og poké bowls.
– For de fleste restauranter er levering av mat en tilleggstjeneste; hos oss er det fokuset. Med hjelp av noen av Norges fremste kokker har vi funnet oppskrifter som er skreddersydd for å holde kvaliteten gjennom levering. Vi benytter oss av lokasjoner som gjør det enkelt for foodorasyklistene å hente maten, og dermed kan vi sørge for at produktene våre når kunden raskest mulig, sier Frøya Hetzel, Co-Founder og daglig leder i To Ghost.
Gründerne sikter mot å skape matglede ved å tilby næringsrik og bærekraftig feel-good mat i hele Norge. Åpningen av en ny lokasjon i Oslo er rett rundt hjørnet, og Hetzel og Bakk leker allerede med tanken om å utvide til flere byer.
Forstå kundenes matvaner
– En av de interessante faktorene med å ha en digital mathall er at vi kan snu oss rundt over natten. Vi kan ta i bruk dataen vi får fra foodora til å forstå kundenes matvaner, og raskt optimalisere rettene våre deretter. Det er spennende å se variasjonen av mattrender i ulike nabolag, og å komme opp med sunnere alternativer skapt for å møte deres behov, avslutter Hetzel.
Ghost kitchens er et voksende konsept i Norden, og flere virtuelle restauranter er allerede å finne på foodoraplatformen.
– Målet vårt er å tenke nytt og skape verdi for samfunnet ved å levere mat på en bærekraftig måte. Kreative partnerskap som benytter seg av tekniske løsninger framskynder innovasjonsarbeidet, og vi er glade for å kunne tilrettelegge for et konsept som bidrar til optimalisert bruk av ressurser, sier Carl Randers, fungerende Managing Director for foodora Norge.