I stedet for å rette oppmerksomheten mot alt man ikke kan gjøre i en hverdag preget av restriksjoner, ønsker Nordic Choice Hotels med kampanjen #Altdukan å belyse alt man faktisk kan gjøre. Målet er å gi og dele tips og råd som kan være med på å motvirke ensomhet og isolasjon.

– Siden mars har alles hverdag vært preget av stadig ny informasjon om hva vi ikke får lov til. Vi har derfor valgt å fokusere på det positive og det som faktisk kan sette en gylden kant på livet i denne utfordrende tiden, spesielt nå som restriksjonene er strammet kraftig inn for en periode, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Skal inspirere til aktivitet

Gjennom sosiale medier og egne nettsider vil Nordic Choice Hotels den neste tiden samle og dele både egne og andres forslag til ting å gjøre på en trygg og sikker måte – selv under en verdensomspennende pandemi.

–Ute på hotellene gir våre ansatte daglig tips og råd til gjester om hva de kan finne på i lokalmiljøet eller på hotellet. Hashtaggen #altdukan har vi laget for å oppmuntre folk til å foreslå aktiviteter som også andre kan ha glede av. Behovet for å bli inspirert til å gjøre nye og forskjellige aktiviteter har aldri vært større enn nå. Vi håper at initiativet kan være med på å motvirke ensomhet og isolasjon, som er noe mange kjenner på, avslutter Wisth.

Alle tipsene som presenteres er i samsvar med myndighetenes anbefalinger og generelle råd. Når disse endres, blir tipsene også oppdatert.