– Haakon VIIs gate er en utmerket beliggenhet midt i CBD, og den foredlingen Braathen Eiendom har gjort med bygget de senere årene gjør dette til et av byens aller beste bygg. For oss som kunnskapsbedrift er dette et ledd i et strategisk valg om å skape attraktive arbeidsplasser og å posisjonere oss som et ledende meglerhus, sier leder i Newsec, Jon H. Dahlberg Årstad.

Selskapet flytter fra Filipstad Brygge og inn i Haakon VIIS gate 2 i Vika sommeren 2021. Leiekontrakten er på 8 år.

– Vi ser frem til å bli en del av «Braathen Eiendom-familien». De gode fasilitetene og tjenestene Braathen Eiendom tilbyr gjennom sitt Flyt-konsept gjør at vi kan fokusere på vår egen virksomhet og verdiskapning, tilføyer leder for utleie i Newsec, Gudmund Harlem.

Det første bygget med Flyt-konsept

Haakon VIIs gate 2 er tegnet av arkitekt John Engh og oppført i 1958. De senere årene har bygget vært gjennom en omfattende oppgradering. Dette er det første bygget hvor Braathen Eiendom har innført sitt Flyt-konsept, med etablering av fleksible kontorarealer, møterom og auditorium for utleie, en stor resepsjon betjent av Braathens faste ansatte, og Restaurant HAAKON. HAAKON er byggets bespisningstilbud.

– Vi gleder oss til å få Newsec inn i H2. Det er et selskap vi kjenner godt, som har mange flinke ansatte innen ulike fagfelt innen næringseiendom. Vi er også stolte og ydmyke over å få nok et eiendomsselskap som kunde, sier Leif Arne Røsnes, administrerende direktør i Braathen Eiendom.

En sømløs hverdag

Gårdeierselskapet har foruten Haakon VIIs gate 2, tre bygg i Bjørvika og ett logistikkbygg i Alf Bjerckes vei. 2019 ble et rekordår for Braathen Eiendom, med signering av kontrakter til et samlet volum av 25.000 kvadratmeter. Renoveringen av Dronning Eufemias gate 8 i Bjørvika er selskapets største prosjekt, og her ble det signert kontrakt med blant annet Astrup Fearnley og Advokatfirmaet Føyen Torkildsen. I tillegg ble det i 2019 inngått kontrakter med Stor-Oslo Eiendom, Fabritius Gruppen og Abelee – for å nevne noen. Samt mange reforhandlinger med eksisterende kunder.

– Vi opplever at kundene setter pris på vårt fokus på fleksibilitet, kvalitet og fullservice. Vi skal tilrettelegge for at kundene skal få en sømløs hverdag slik at de kan gjøre det de er best på, mens vi tar oss av det rundt. I 2021 ruller vi ut fullservicekonseptet Flyt også i Bjørvika, og da kan våre kunder benytte seg av disse tjenestene og fasilitetene på tvers av tre bygg. Den fleksibiliteten det gir tror vi blir viktigere fremover enn før korona, sier Røsnes.