Totalt skal de ha 49 hygge-eksperter, én for hvert av hotellkjedens samtlige hotell i Sverige, Norge og Riga. De utvalgte hygge-ekspertene får sjekke inn og oppleve et Clarion Collection Hotel, for å deretter kunne bidra med forslag på hvordan de kan forsterke hyggeopplevelsen, både gjeldende produkt og service.
– For oss er det en selvfølge å involvere våre gjester når vi nå skal sikre at våre hotell virkelig leverer på hygge. Vi vet at vårt unike matkonsept, der Fika og kveldsmat inngår for alle hotellgjester samt at vår personlige service er utrolig verdsatt. Men hva mer kan vi gjøre og tilby? Gjennom at vi lar 49 eksperter teste oss, vil vi få inn mange verdifulle forslag fra flere målgrupper, og det er nettopp det vi vil. Vi er forventningsfulle og klare, sier Jessica Castegren, Head of marketing and communication.
Hygge er en filosofi og livsstil
Bransjekonseptet med hygge som plattform ble i 2019 implementert på samtlige Clarion Collection-hotell i Sverige, Norge og Riga. Hygge er en filosofi og livsstil som handler om å være her og nå og ta vare på de små øyeblikkene som setter gullkant på tilværelsen. Hotellene har med stort engasjement skapt mange ulike hyggeopplevelser for både gjester og medarbeidere. Målet er å være en fredelig oase med mulighet for digital detox og en avkoblende hjemme-hos-følelse. Disse opplevelsene sammen med hotellkjedens nye serviceløfter bidro i stor grad til at Clarion Collection Hotel hadde høyest medarbeider- og gjestetilfredshet i Nordic Choice Hotels.