Accor har lenge vært opptatt av velvære, og har fokus på å integrere helse og velvære i gjesteopplevelsen. I en ny undersøkelse har hotellkjeden sett på hvilken rolle velvære spiller for hotellnæringen og hvordan disse tilbudene kan ta reisebransjen til nye høyder.
Undersøkelsen It’s a Wellness World: The Global Shift Shaking up Our Business viser at 77 prosent av forbrukerne tar aktive valg i hverdagen for å bevare god helse. Sunn kost og aktiviteter for å mestre stress nevnes som noen av eksemplene. I tillegg sier omtrent 56 prosent av luksusreisende at de ønsker å bli enda sunnere det kommende året. Undersøkelsen viser også hvordan forskjellige økonomiske og sosiale faktorer driver utviklingen rundt om i verden.
– Målet vårt er å få gjestene våre til å oppleve en følelse av velvære under oppholdet og å sjekke ut mer uthvilte, sunnere og gladere enn da de sjekket inn. En fornøyd gjest føler seg mer inspirert til å komme tilbake til hotellet senere. Ved å investere i et bredt utvalg av wellnessopplevelser som bidrar til at gjestene våre opplever økt velvære gjennom hele kundereisen, skaper vi forutsetninger for sterk vekst. Nye bestillinger, anbefalinger og positiv tilstedeværelse på sosiale medier bidrar til en stabil og langsiktig virksomhet, sier Emlyn Brown, Global VP for Wellness i Accors luksus- og premiumsegmenter.
Neste nivå av velvære
Flere av Accors hotellmerker har en lang historie innen helse og velvære. Der jobber de aktivt for å ta nye skritt i tråd med utviklingen:
Raffles Hotels & Resorts bruker forskjellige Feng Shui- og biofiliateknikker for å skape ro og balanse på hotellene sine. Varemerket har også investert i forskjellige søvnbehandlinger der gjestene får hjelp av aromaterapi og ansiktsmasker for å oppnå en god natt søvn. De har i tillegg spesialdesignede restaurantmenyer som bidrar til god tarmhelse og motvirker jetlag hos reisende.
Hos Fairmont Hotels & Resorts ønskes gjestene velkomne med hundrevis av forskjellige velværeopplevelser – alt fra opplevelser med fart og spenning til fredelige og rolige øyeblikk. Tilgang til grøntområder gjør at gjestene alltid føler naturens ro, og et bredt utvalg av forskjellige treningsøkter for å opprettholde formen. Hotellene satser også på restaurantmenyer av høy kvalitet med økologiske og lokale råvarer.
Å finne den perfekte balansen mellom en aktiv hverdag og effektiv hvile kan være en reell utfordring for mange. SO/ Hotels & Resorts satser derfor på Glow Bar, et konsept med det siste innen hud- og skjønnhetsbehandlinger, samt Deep Beats Yoga som bruker lyd for å maksimere den fysiske og mentale opplevelsen av yoga.