– Unloc er en løsning for enkel, sikker og effektiv bruk og deling av digitale nøkler som vi har utviklet siste to årene, sier Johan Biermann Knudsen, forretningsutvikler i Unloc.

Se for deg Vipps for nøkler. På samme måte som Vipps har gjort det enkelt å sende penger på tvers av ulike nettbanker, har Unloc gjort det like enkelt å dele digitale nøkler – på tvers av ulike dører. Et norsk selskap i rask vekst. De har tatt de beste elementene fra techindustrien og designet selskapet for kreativitet og menneskelig interaksjon. All utvikling og innovasjon gjøres fra deres kontorer i Oslo hvor det eksperimenteres for å lære. Unloc benytter denne praksisen i nøkkelindustrien – et marked bestående av mange selskaper med tradisjonell tankegang rundt nøkkelhåndtering.

– Med et enkelt sveip kan du åpne hvilken som helst dør, uavhengig om det er en inngangsdør, en dør til et møterom, døren din hjemme, oppgangsdøren i blokka eller på hytta. Vi har laget en universell plattform for digitale nøkler, forklarer Knudsen.

Unloc gjør det mulig å spare både tid og penger. Ikke bare er digitale nøkler mer effektivt, det er sikrere også. Det reduserer nøkler på avveie og tidkrevende nøkkeladministrasjon, og åpner for en helt ny fleksibilitet i hverdagen. Unloc benyttes av eiendomsforvaltere, næringsbygg, boligselskaper, tjenestetilbydere og sluttbrukere. Alle har et felles behov for en enklere og mer effektiv måte å håndtere nøkler på.

Johan Biermann Knudsen, forretningsutvikler i Unloc. Foto: Mats Bakken

Revolusjonerer nøkkelbruken

Unloc hevder at digitale nøkler gir selskaper et sterkt konkurransefortrinn. De mener også at de er det eneste selskapet i verden med evne til å revolusjonere hvordan nøkler brukes og deles.

– Vårt oppdrag er å gjøre hverdagen enklere for alle med en inngangsdør. Istedenfor å dele ut fysiske nøkkelkopier, kan døren åpnes via mobiltelefonen. Trygt, enkelt og effektivt.

Det er kun den som er personlig invitert som får adgang, og nøkkelen kan ikke deles videre. Det kan være familie, hjemmetjenesten, avisbudet, matleverandøren eller andre vi stoler på. Like enkelt som å sende en tekstmelding, sier han.

(Visited 722 times, 1 visits today)