Kontrakten omfatter drift av to personalrestauranter, renhold av 40.000 kvadratmeter, kaffebar, teknisk drift av bygg, konferansesenter og en administrativ støttefunksjon. Totalt 20 Sodexo-ansatte vil jobbe på de to lokasjonene.
Jotun har tidligere driftet servicetjenestene selv, men i forbindelse med innflytting i nytt bygg ønsker de å optimalisere, profesjonalisere og øke fleksibiliteten på fellesfunksjonene.
– Jotun tar i bruk sitt nye hovedkontor/forsknings- og utviklingssenter på Gimle i Sandefjord fra 1. desember. Som en del av driften ble det for en tid tilbake besluttet å flytte enkelte Facility-tjenester ut til ekstern leverandør. Lang erfaring, gode referanser og en skreddersydd leveranse til Jotun var utslagsgivende for at valget falt på Sodexo. Vi ser frem til et godt samarbeid med Sodexo i årene som kommer, sier Erlend Engdahl som er Facility Manager i Jotun AS.
Innfører nye løsninger
– Jotun er en fantastisk spennende virksomhet. Sodexo har tilbudt en integrert FM-løsning som vil løfte kvalitetsnivået på tjenestene til de ansatte i Jotun. Vi innfører nye digitale løsninger for effektivt renhold, et nytt matkonsept med fokus på helse og bærekraft og en IT-løsning for håndtering av alle tjenestene. Vi ser fram til et godt samarbeid med Jotun i årene som kommer, sier Thomas Havnegjerde, administrerende direktør i Sodexo.