I dag åpner Åhléns sin første MarketPlace på Fridhemsplan. I varehuset er det fokus på inspirasjon og opplevelser med en variasjon av varemerker innen mote, barn, interiør og skjønnhet. Varehuset tilbyr et bredere sortiment og har alt hva kunden søker på ett sted.
– Kundene stiller nye og høyere krav til kjøpsopplevelsen. Et besøk i kjøpesenteret skal gi noe mer enn hva de har opplevd tidligere, eller kan oppleve i en nettbutikk. Gjennom shop- in-shop-samarbeidet med Åhléns gir vi kundene muligheten til å få velværeopplevelser midt i varehuset. Vi har sterk tro på konseptet, og ser frem til å gjøre frisørbesøket og velvære enda mer tilgjengelig hos Sveriges ledende varehuskjede Åhléns, sier Christinah Nicolaisen, administrerende direktør i Raise Gruppen.
Nicolaisen forteller at selskapet har planer om å vokse videre, og samarbeidet med Åhléns i Sverige er et viktig ledd i denne satsningen.
Hårklippen blir en del av handleopplevelsen
Raise Gruppen eier blant annet Nikita, som er Norges største frisørkjede. Nikita har i dag 37 salonger over hele landet. Fredag 23. august åpner kjeden sin 38. salong og sitt første shop- in-shop-konsept, i Åhléns nye kjøpesenter på Fridhemsplan i Stockholm.
– Shop-in-shop-konseptet gjør salongen til en integrert del av kjøpesenteret. På den måten blir hårklippen og velvære en del av handleopplevelsen. Den nye salongen på Fridhemsplan blir innbydende og levende; behagelige toner, tre og grønne planter skal skape varme og trivsel, mens metaller i stål og aluminium skal gi en følelse av modernitet, sier Nicolaisen.
– Å gjøre frisørsalongen enda mer tilgjengelig for kunden som stadig blir mer opptatt av hår, men har mindre tid, er en viktig del av vår strategi. Shop-in-shop-salongen på Fridhemsplan er perfekt, midt i hjertet av Stockholm. Her kan travle småbarnsforeldre, våre mange drop-in- kunder eller andre, stikke innom for å få seg en hårklipp, farge eller hårforlengning mens de handler blant tusenvis av kjente varemerker, avslutter hun.