Butikken åpner dørene i løpet av april, på Ski Storsenter.
– For at Bergans også i fremtiden skal være en ledende aktør i det norske markedet for friluftsutstyr er vi nødt til å investere i egne butikkonsepter, i tillegg til våre tradisjonelle samarbeidspartnere. Vi ser at kundene våre i stadig større grad vil handle med oss på tvers av de tradisjonelle salgs- og markedskanalene, og at en Brand Store på den måten vil dekke et behov i markedet, sier Leif Holst-Liæker, CEO i Bergans.
Nærhet til kundene
– Butikken skal skape gode kundeopplevelser og til enhver tid vise frem det beste fra Bergans til dame, herre, barn og ungdom. Her skal du oppleve Bergans like mye som du handler Bergans, og bli møtt med førsteklasses produktkunnskap. Vi tror det skaper forutsigbarhet og nærhet til kundene, og at dette vil gi verdi både til vår egen merkevare og til forhandlerne våre, sier Holst-Liæker.
Bergans’ nye Brand Store blir cirka 160 kvadratmeter stor og får en sentral beliggenhet i senterets 2. etasje.
Valget av Ski Storsenter som lokasjon begrunner Holst-Liæker slik:
– Med cirka 4,5 millioner besøkende hvert år, er Ski Storsenter blant de 10 største sentrene i Norge. For oss er dette et flott sted å møte friluftsfolk og inspirere, muliggjøre og dele de beste naturopplevelsene, avslutter han.