Nå har Thon Hotel Rosenkrantz holdt førsteplassen på Tripadvisor i ett år sammenhengende. De ligger også på andre plass i hele Norge.
– At våre gjester har gitt så gode karakterer til Thon Hotel Rosenkrantz må jeg berømme mine ansatte for. Vi har en tydelig strategi og målsetninger i hvert eneste ledd i driften. Vår nøkkelfaktor er omtanke – det er gjerne det som speiler gjestens vurderinger, sier en stolt hotelldirektør, Lars Petter Mathisen.
For hotellmarkedet er det i dag stor grad gjestene selv som driver nye gjester inn til hotellet. Veldig mange sjekker hotellene på Tripadvisor før de booker, og dårlige gjestevurderinger gjør derfor hotellene svært sårbare.
– På bakgrunn av at nå flere og flere, stadig orienterer seg på Tripadvisor og andre forbrukerstyrte medier, blir markedsverdien av dette større enn fem helsider i Aftenposten, mener Trond Blindheim, sosiolog og rektor ved Høyskolen Kristiania.
Olav ville skape «det andre hjem»
Thon Hotel Rosenkrantz har nærmest hatt fullt belegg siden åpning, og har fått en rekke gode anmeldelser og omtaler nasjonalt og internasjonalt.
Da det gamle hotellet ved Tinghuset skulle totalrenoveres hadde Olav Thon en ambisjon om å skape «det andre hjem» for forretningsreisende. Hotellet ble døpt Thon Hotel Rosenkrantz. Det er lagt stor vekt på bekvemmelighet, komfort og eksklusivitet i utformingen av hotellet.