Den verdenskjente Salone del Mobile gjør seg gjeldende overalt i millionbyen. Det finnes knapt en hall eller et verksted som ikke er i bruk som utstillingslokale.  Kvalitet, innovasjon og kreativitet er nøkkelordene for arrangementet, og entusiasmen bobler. Det gjelder både hovedutstillingen og de mange satellitt-utstillingene.

Her er noen smakebiter på det vi så utenfor hovedmessen da Salone del Mobile gikk av stabelen i slutten av april. Ideer til etterfølgelse?

Et lagerlokale med flotte vinduer er for anledningen gjort om til utstillingslokale for Zanottas flotte møbler. Dette minner vel om måten en hjemlig interiørkjede presenterer produktene sine på?

Et utstillingslokale kan også være oppblåsbart. Panasonic har valgt seg en bakgård med historisk sus som kulisse for utstillingen av det nyeste nye. Det var en hel times ventetid for å komme inn.

I mangel på lokaler kan fortauet brukes. Her er det en liten produsent som viser møblene sine midt i gatebildet.

Nasjonal merkevarebygging? Swiss Krono, som er en ledende produsent av trebaserte materialer, slår et slag for fjellandet sitt midt i klassiske, italienske omgivelser.

Walk the talk: iGuzzini er leverandør av innovative belysningsløsninger, noe som selvsagt skal synes. Dette ser ut som en enorm pudderdåse, men det er et speil med blikkfangeffekt – ideell bakgrunn for selfies.

(Visited 564 times, 1 visits today)